Minden, amit az esküvőkről tudni érdemes

Esküvő & Rendezvény

Esküvő & Rendezvény

Mire figyelj oda az esküvőszervezésnél?

2018. augusztus 10. - Glamorous

                                    Már megtörtént a leánykérés és kezdődhet az esküvőszervezés.
                             Ez egy nagyon izgalmas időszak, de hogyan is érdemes hozzákezdeni?

Az első lépés az időpont meghatározása, első körben az évszak és a hónap elegendő. Nyári esküvő az álmotok vagy nem ragaszkodtok hozzá és bármely más évszak is szóba jöhet. Dominánsan az esküvői időszak az májustól szeptemberig tart. Ebben az időszakban akár már egy-két évre előre is le vannak foglalva a szolgáltatók illetve a szolgáltatások árai magasabbak. A szezonon kívüli időpont választással jelentős megtakarítást érhettek el és arra is sokkal nagyobb esélyetek lesz, hogy a népszerű, profi szolgáltatókat elérjétek. A gyakran választott szombati nap helyett más nap választásával is tovább csökkenthetitek a költségeket. Számos esküvői helyszín ad jelentős kedvezményt a pénteki illetve a vasárnapi rendezvényekre és arra is nő az esély, hogy népszerű elérhető helyet találjatok.

Catering vagy saját konyhás helyszín

Ha már kiválasztottátok a körülbelüli időpontot a nagy napra, akkor érdemes megkérdezni a közeli családot és a barátokat, hogy nem ütközik-e az időpont valamely más fontos eseménnyel, amelyre már elígérkeztek és emiatt lemaradnának az esküvőtökről. 2.jpg
Ha ezeket tisztáztátok kezdődhet a helyszínek és a szolgáltatók keresése. Ha olyan helyszínre esett a választásotok, amely nem rendelkezik saját főzőkonyhával a style catering szolgáltatásában nem fogtok csalódni.

A pozitív visszajelzések tükrében dönthettek a végleges időponttal kapcsolatosan egy olyan nap megjelölésével, amely a legkedvezőbb minden szempontot figyelembe véve. Hasznos, ha dokumentáljátok az összegyűjtött információkat online és ofline is. Így biztosan nem vész el semmi fontos és nem marad ki senki és semmi a szervezési feladatokból. Online el tudjátok menteni az esküvői szolgáltatók árajánlatait, a hasznos ötleteket. Egy külön mappában pedig a papír formátumú szerződéseket tarthatjátok. Fontos hogy a megrendelt szolgáltatásoknál mindent rögzítsetek egy aláírt szerződésben, mert a nagy napot senki sem ismételheti meg legalábbis pontosan ugyan úgy biztosan nem. Mulasztás esetén sovány vigasz, de csakis érvényes szerződés esetén van helye panasznak.

A költségvetés meghatározása a következő fontos lépés, amely nyilvánvalóan jelentősen befolyásolja vendégek számát valamint a helyszínválasztást. Érdemes előre felmérni, hogy mi az a reális összeg, amit fizetni kell majd bizonyos szolgáltatásokért. A szervezés során rengeteg apró plusz költség szokott felmerülni, amelyre az elején nem is gondol az ember és ezek folyamatosan növelik a költségeket. Ezekre érdemes tartalékot képezni illetve az is segít, ha alaposan tájékozódtok blogokban vagy olyanoktól, akik már utána vannak a nagy eseménynek és örömmel megosztják veletek a tapasztalataikat.

Már az elején érdemes készíteni egy nyers vendéglistát, amelyet menetközben finomíthattok és a helyszín kiválasztásához is jó, ha tudjátok mekkora a vendégsereg, akikkel együtt fogtok ünnepelni. Az sem előnyös, ha ötven főt visztek többszáz főt is befogadni képes helyszínre és a zsúfoltság is kerülendő.

A helyszín meghatározásakor a könnyű megközelíthetőséget is vegyétek figyelembe. Budapesten akár két-háromszoros áron találhattok helyszínt, mint a környékén. Érdemes ismerősöktől és blogokban is tájékozódni. Első lépésként gyűjtsetek árajánlatokat és válasszátok az ár érték arányban leginkább megfelelőt. Figyeljetek az extra költségekre is.

Ha az időpont szabad, az árak megfelelőek és a megközelíthetőség is rendben van akkor meg is találtátok a megfelelőt. Ha a messziről érkezett vendégek számára szállást is nyújt akkor jobb már nem is lehetne.

A helyszín kiválasztása után érdemes a minden más szolgáltatót is lefoglalni a vőfélyt vagy ceremóniamestert, zenekart, fotóst, videót, virágost, dekorációt, rendeljétek meg a tortát.

Válaszd ki, hogy melyik az a terület ahol könnyen hajlandó vagy spórolni és mi az, amelyből semmiképpen sem szeretnél lejjebb adni. A legtöbb menyasszony joggal a ruhán nem szeretne spórolni és ez teljesen jogos. Hogy kinél hol kezdődik a drága kategória az egyéni. A legfontosabb hogy te gyönyörűnek érezd magad benne, de a dizájner ruha szükségtelen luxus. Az ékszerre, frizurára, sminkre, cipőre ugyanez vonatkozik. Amin tilos még spórolni az a fotó és a videó, hiszen az életed végéig bánni fogod, ha nem vagy rossz minőségű felvételek készülnek.

A lagzi hangulatot nagyban meghatározza a zene minősége. A zenekar mennyire tud rá hangolódni a vendégseregre és játszanak-e eleget. Arra mindenki emlékezni fog milyen jót táncolt a lakodalmatokban.

1.jpg

A vacsora minősége sem utolsó szempont. A saját konyhával rendelkező esküvői helyszínek komplett menüsorokat kínálnak. Ha olyan helyszín választasz, amely nem rendelkezik, saját főzőkonyhával akkor okosan válassz catering szolgáltatót. Mi már dolgoztunk együtt a style cateringgel, ha rájuk teszitek a voksot nem fogtok csalódni. Ez az a terület ahol nem tanácsos az olcsót választani, mert ha nem ízlik az étel a vendégeknek sajnos arra is mindenki emlékezni fog még évek múltán is.

Amin lehet spórolni, hogy nem, költesz el egy vagyont a dekorációra.

Szakmai tippeket köszönjük a stylecatering- nek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://eskuvorendezveny.blog.hu/api/trackback/id/tr9714172317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása